06 Ekim 2009

Evet Mekkeden ayrılmamıza tam bir gece kaldı ! O kadar buruk ki herkes , gözyaşları sel gibi diyebilirim , birileri kabenin tam karşısına oturmuş ellerini açmış semaya yakarıyor tekrar tekrar kavuşabilmek için , birileri de daha çok yakınlaşmak için tavafa girmiş el yüz sürme çabasında .. Bense tamamen şaşkın ne yaptığını , yapacağını bilmez bir haldeyim .. Nerede gözyaşı döken biri görsem yanına ilişip dua isteyen bir tip :) Geceyi kabede geçirmek bizim için kaçınılmazdı , daha o andan itibaren özlemeye başladık diyebilirim . İfadelerimi abartmıyorum gerçekten çok bambaşka bir duygu oralarda olmak .. Sabah namazından sonra otelimize uğrayıp Medineye doğru yola çıktık , çok eski bir otobüsle yolculuk yaptık şoförümüz zır araptı , uzun fistanlı başında sarıklı epesmer ya habibi tarzında şarkılar dinleyen bir abi :) Sabahlamış olmanın yorgunluğuyla herkes uyudu benim gözlerim de arada gidiyordu ama yinede elimden geldiğince uyanık olmaya çalışıyordum . Geçtiğim bütün yolladan efendimizin geçmiş olması benim için ne büyük bir şerefdir diye düşünmekten alıkoyamıyorum kendimi . 6 saatlik bir yolculuğun neticesinde yorgun ve uykusuz bir vücutla vardık Medineye öğle namazını cemaatle kılma şansını kaçırdığımızdan önce otele uğrayıp bavullarımızı bıraktık. Otelimiz Mekkede Kabeye yakın olduğu gibi bu kez de Ravzaya yakındı . Bu gerçekten mutluluk vericiydi bizim için . Neyse heyecanla hemen yola düştük . İlk seferi grup halinde gitmemizin yolları kaybetmemiz açısından faydalı olacağını belirtmişti hocamız . Koşar adımlarla gittik ravzaya içeriye girer girmez bir ferahlık geldi içime .
Namazı Efendimizin (sav) kabrine en yakın yerde kılmak istediğimiz için koşuyoruz Yeşil kubbeye doğru , " Yaklaştıkça yeşil kubbe görünür. Kubbeyi görenler yerde sürünür " misalindeyim içimdeki heyecanı tarif etmeye kelime hazinem gerçekten yetmez . Kalbim yerinden çıkacak gibi atıyor !

Namazımızı eda ettikten sonra ziyaret saatlerini öğrendik ve ilk ziyaretimiz için beklemeye koyulduk . O kadar zihnimden silindi ki herşey ne yapacağımı bilmez bir halde bekliyordum . Bir yandan da caminin mimarisini incelemeye koyuldum inanamazsınız nasıl güzel bir yer . Hayatımda o kadar mükemmel bir yer görmedim ! İkindi namazımızı hemencecik kılıp , ziyaret kapısının önüne vardıkkk ...

Posted by eslem at 5:59 ÖS

1 Comments

1. Blogger Hazan mevsimi posted at 8:21 ÖS
    evet kardeş oradan ayrılmanın ne kadar zor oldugunu bilirim .eline yüreyine saglık.